ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ - Η ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ

Σκέψεις και προτάσεις για μια άλλη Νοσηλευτική

Σύμφωνα και με τους όρους χρήσης αποκλειστικά υπεύθυνος της ανάρτησης είναι το μέλος που την έκανε. Τα σχόλια που μπορεί να θεωρηθούν υβριστικά ή συκοφαντικά θα διαγράφονται μόλις γίνονται αντιληπτά, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος 24ωρών.

    "ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ " - ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ

    Μοιραστείτε
    avatar
    Admin
    Admin

    Αριθμός μηνυμάτων : 175
    Ημερομηνία εγγραφής : 27/02/2008

    "ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ " - ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ

    Δημοσίευση  Admin Την / Το 17th Νοέμβριος 2013, 7:17 pm

    ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2012

    6.1 ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
    Η ανάγκη ύπαρξης ενός ρυθμιστικού φορέα είναι απαραίτητη σε όσα επαγγέλματα προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες στην κοινωνία. Η κοινωνία θέτει συγκεκριμένο πλαίσιο άσκησης και ελέγχει τους επαγγελματίες εάν τηρούν κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις που εκ των προτέρων ορίζονται προκειμένου ο επαγγελματίας να ασκεί το επάγγελμα. Βασική επίσης λειτουργία ενός ρυθμιστικού ή κανονιστικού οργάνου είναι η πειθαρχική διαδικασία.
    Τα ρυθμιστικά όργανα μπορεί να έχουν δυο μορφές. Ή να είναι συγκεκριμένες υπηρεσίες του κράτους ή να είναι αυτοελεγχόμενα από το επάγγελμα με την εποπτεία του αντίστοιχου υπουργείου. Σε κάθε περίπτωση η κύρια αρμοδιότητα ενός ρυθμιστικού φορέα είναι Η ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ. Έτσι υπό μια έννοια θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε πως τα ρυθμιστικά όργανα εκπροσωπούν κυρίως την κοινωνία και θέτουν τις απαιτήσεις που αυτή έχει για τους επαγγελματίες και λιγότερο τους ίδιους τους επαγγελματίες. Αυτή αποτελεί και την διακριτή διαφορά στην ουσία μεταξύ ενός ρυθμιστικού φορέα κι ενός επιστημονικού/επαγγελματικού οργάνου.
    Στη χώρα μας και ειδικότερα στο νοσηλευτικό χώρο πρώτες οι Μαίες από το 1955 απέκτησαν το δικό τους ρυθμιστικό φορέα, τον Σύλλογο Επιστημόνων Μαιών/Μαιευτών. Από την δεκαετία του 1990 αναπτύχθηκε και στη Νοσηλευτική μια συζήτηση κυρίως με βάση τα διεθνή δεδομένα για την δημιουργία ενός τέτοιου φορέα. Το 1995 ο Εθνικός Σύνδεσμος Νοσηλευτών Ελλάδος που είναι ο επιστημονικός/επαγγελματικός φορέας των Νοσηλευτών στη χώρα μας από το 1923 και εκπροσωπεί την Ελλάδα σε διεθνή όργανα, ζητάει πλέον και επίσημα την μετατροπή του σε ρυθμιστικό φορέα (ΝΠΔΔ). Με πρωτοβουλία του τότε ΥΥΚΑ κου Γείτονα το 1997 συστήνεται μια επιτροπή με σκοπό την κατάθεση συγκεκριμένου σχεδίου νόμου για τη δημιουργία του φορέα. Στην επιτροπή συμμετείχαν και μέλη του ΕΣΝΕ. Στο τέλος του 1997 παραδίνεται το σχέδιο νόμου στο ΥΥΚΑ.
    Εκ των υστέρων αξιολογώντας εκείνη τη δουλειά θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε πως είχε ένα εγγενές σφάλμα το οποίο οδήγησε αργότερα και έως σήμερα σε αρκετά προβλήματα. Το πιο σημαντικό ήταν η δεδηλωμένη επιθυμία του ΕΣΝΕ για μετατροπή του σε ΝΠΔΔ μέσα σε ένα πλαίσιο οργάνωσης αντίστοιχων ρυθμιστικών φορέων που υπήρχαν (ιατρικός σύλλογος, οδοντιατρικός σύλλογος κ.α.). Έτσι ενώ όπως αναφέρεται ανωτέρω οι λειτουργίες αλλά και η φύση των δυο οργάνων είναι διακριτές, λόγω ομοιότητας των καταστατικών τους στην ουσία με τη δημιουργία της Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος το 2004 και τη λειτουργία της από το 2005 επήλθε πλήρης σύγχυση στο Νοσηλευτικό χώρο για το ρόλο και τη φύση των δυο φορέων.
    Το σχέδιο νόμου του 1997 δεν αξιοποιήθηκε για 7 χρόνια… Το 2004 με την κυβερνητική αλλαγή η νέα ηγεσία του ΥΥΚΑ με υπουργό τον κο Κακλαμάνη ήθελε ένα νομοσχέδιο έτοιμο στο οποίο να προσθέσει μερικά άρθρα για την αποπομπή των διοικητών των νοσοκομείων και το οποίο θα μπορούσε να νομοθετηθεί άμεσα. Με τη λογική λοιπόν πως το συγκεκριμένο όργανο δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό καθώς συντηρείται από τις συνδρομές των μελών του, αποτελούσε μια πολύ καλή λύση για τις επιδιώξεις της τότε πολιτικής ηγεσίας. Ταυτόχρονα ένα όργανο μέσα στο χώρο της υγείας που αφορά έναν από τους κύριους πυλώνες του, όπως είναι οι Νοσηλευτές, εάν μπορούσε να ελεγχθεί κομματικά θα αποτελούσε έναν πολύ καλό σύμμαχο για τις όποιες δράσεις, της νέας τότε κυβέρνησης, στον χώρο της υγείας. Η πολιτική ηγεσία του ΥΥΚΑ είχε λοιπόν έτοιμο στα χέρια της ένα νομοσχέδιο που αποτελούσε αίτημα της νοσηλευτικής κοινότητας και ταυτόχρονα εξυπηρετούσε και δυο βασικές κομματικές ανάγκες… Έτσι χωρίς ιδιαίτερη επεξεργασία, η οποία εάν είχε γίνει ίσως να είχε διορθώσει κάποια πράγματα, αλλά και με πρωτοφανή ταχύτητα – σε σημείο που οι όποιες παρατηρήσεις της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής της βουλής να μη ληφθούν υπόψη- η Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος έγινε νόμος του κράτους στις 30/6/2004.
    Από τότε έως σήμερα, 7 χρόνια μετά είτε με την Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή (2005-2007), είτε με την αιρετή διοίκηση (2007-2011,2011-…) έχει υπάρξει πολύ κριτική και πολλές φορές ιδιαίτερα έντονη σχετικά με το περιεχόμενο του Ν.3252 – κυρίως ως προς τις εκλογικές διαδικασίες αλλά και με την εν γένει δράση της διοίκησης της ΕΝΕ που ουσιαστικά δεν έχει καταφέρει (και υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό) να έχει μέλη της όλους τους Νοσηλευτές της χώρας και κυρίως του εργαζόμενους… Δηλαδή έχει αποτύχει στον βασικό της ρόλο! Την καταγραφή και τον έλεγχο όλων των Νοσηλευτών. Για τους παραπάνω λόγους πιστεύουμε πως επιβάλλεται μια ουσιαστική μεταρρύθμιση και στο συγκεκριμένο πεδίο.
    Για τους Επισκέπτες Υγείας πολύ πρόσφατα στο άρθρο 40 του Ν.4058/12 αναφέρεται:
    «Άρθρο 40
    Πανελλήνιος Σύλλογος Επισκεπτών Υγείας
    1. Συστήνεται νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) υπό την επωνυμία «Πανελλήνιος Σύλλογος Επισκεπτών-Επισκεπτριών Υγείας» (Π.Σ.Ε.Υ.), με έδρα την Αθήνα, πλήρως αυτοδιοικούμενο, το οποίο υπάγεται στην εποπτεία του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
    2. Σκοποί του Π.Σ.Ε.Υ. είναι: α) Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση των υπηρεσιών φροντίδας υγείας και περίθαλψης, με έμφαση στην παροχή υπηρεσιών στο σπίτι, στους χώρους εκπαίδευσης, στους χώρους εργασίας και γενικότερα στην κοινότητα, για την εξασφάλιση υψηλής στάθμης υπηρεσιών υγείας και ποιότητας ζωής για το κοινωνικό σύνολο, β) η διατύπωση εισηγήσεων σε θέματα φροντίδας υγείας και περίθαλψης με δική του πρωτοβουλία ή κατόπιν πρόσκλησης από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, γ) η εισήγηση σε θέματα εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, συνεχιζόμενης εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του κλάδου Επισκεπτών Υγείας, η αξιοποίηση για το σκοπό αυτόν υποτροφιών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς και η υλοποίησή τους, δ) η έκδοση των απαιτούμενων πιστοποιητικών για την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος στα μέλη του, η έκδοση και ετήσια ανανέωση του δελτίου ταυτότητας Επισκέπτη Υγείας, η τήρηση των μητρώων, καθώς και ο περιορισμός της αντιποίησης της άσκησης του επαγγέλματος, ε) ο καθορισμός και η διασφάλιση της ελεύθερης άσκησης του επαγγέλματος του Επισκέπτη Υγείας, στ) η εισήγηση στα αρμόδια θεσμικά όργανα για τον καθορισμό των πράξεων φροντίδας υγείας και την τιμολόγησή τους, ζ) ο έλεγχος τήρησης του Κώδικα Δεοντολογίας των Επισκεπτών Υγείας και η προαγωγή των δεοντολογικών ηθών και εθίμων από τα μέλη του Π.Σ.Ε.Υ. κατά την άσκηση του επαγγέλματος.
    3. Μέλη του Π.Σ.Ε.Υ. είναι υποχρεωτικά όλοι οι πτυχιούχοι Επισκέπτες Υγείας που είναι απόφοιτοι: αα) Τμημάτων Επισκεπτών/- τριών Υγείας Τ.Ε.Ι., αβ) Ανωτέρας Σχολής Επισκεπτριών Αδερφών και Νοσοκόμων (ΑΣΕΑΝ), αγ) Ανωτέρας Σχολής Αδερφών Νοσοκόμων και Επισκεπτριών του ΠΙΚΠΑ, αδ) Ανωτέρας Σχολής Αδερφών Νοσοκόμων και Επισκεπτριών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και αε) των Σχολών/Τμημάτων της αλλοδαπής των οποίων τα πτυχία έχουν αναγνωριστεί ως ισότιμα με τα πτυχία επισκέπτη υγείας της ημεδαπής, από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Όλοι οι ανωτέρω Επισκέπτες Υγείας υποχρεούνται να εγγραφούν στον Π.Σ.Ε.Υ.. Αλλοδαποί που δικαιούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ασκούν το επάγγελμα του Επισκέπτη Υγείας στην Ελλάδα, υποχρεούνται να γίνουν μέλη του Π.Σ.Ε.Υ., με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις που έχουν τα υπόλοιπα μέλη του Συλλόγου.
    4. Τα όργανα διοίκησης του Π.Σ.Ε.Υ. είναι η Γενική Συνέλευση των τακτικών μελών του και το Διοικητικό Συμβούλιο, τα οποία έχουν έδρα την Αθήνα. Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Π.Σ.Ε.Υ. είναι τριετής.
    5. Για την έκδοση από τις κατά τόπους Περιφέρειες της άδειας άσκησης του επαγγέλματος του Επισκέπτη Υγείας, οι Επισκέπτες Υγείας οφείλουν να συμπεριλάβουν, μεταξύ των δικαιολογητικών, και βεβαίωση εγγραφής στον Π.Σ.Ε.Υ.. Με την παραλαβή της άδειας άσκησης επαγγέλματος υποχρεούνται να την καταθέσουν άμεσα στον Π.Σ.Ε.Υ..
    6. Όποιος ασκεί το επάγγελμα του Επισκέπτη Υγείας χωρίς να έχει άδεια άσκησης επαγγέλματος διώκεται ποινικά σύμφωνα με το άρθρο 458 του Ποινικού Κώδικα.
    7. Με προεδρικό διάταγμα, που θα εκδοθεί κατόπιν προτάσεως του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, θα ρυθμιστούν οι ειδικότεροι κανόνες οργάνωσης και λειτουργίας του «Π.Σ.Ε.Υ.», οι ειδικότεροι σκοποί του Συλλόγου, καθώς και περαιτέρω σκοποί αυτού,διάκριση των μελών σε τακτικά μέλη, αρωγά μέλη και επίτιμα μέλη, η ιδιότητα εκάστης κατηγορίας των μελών, ο τρόπος εγγραφής των μελών κάθε κατηγορίας του και η καταβαλλόμενη από τα μέλη εισφορά, οι πόροι του Συλλόγου, τα όργανα διοίκησής του, η θητεία των οργάνων και οι αρμοδιότητές τους, ο τρόπος εκλογής των μελών σε αυτά, η σύσταση πειθαρχικού συμβουλίου, τα πειθαρχικά παραπτώματα και οι πειθαρχικές ποινές που αυτό θα επιβάλει, οι προβλεπόμενες στον Π.Σ.Ε.Υ. θέσεις προσωπικού, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα που αφορά την ίδρυση και τη λειτουργία του Π.Σ.Ε.Υ..__

    Σήμερα λοιπόν, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο έχουμε 3 ιδρυμένους ρυθμιστικούς φορείς για τα 3 επαγγέλματα (Μαία/Μαιετής, Νοσηλευτής, Επισκέπτης Υγείας). Ο φορέας των Επισκεπτών δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί ενώ για την λειτουργία των άλλων δυο υπάρχουν προβληματισμοί και διατυπωμένες δημοσίως ενστάσεις (κυρίως για την ΕΝΕ).
    Στη χώρα μας οι Βοηθοί Νοσηλευτών ασκούν σε ένα βαθμό νοσηλευτικό έργο του οποίου η έκταση εξαρτάται από την συγκεκριμένη δομή φροντίδας υγείας στην οποία εργάζονται. Το ερώτημα που γεννάται είναι αυτούς ποιος τους ελέγχει; Ποιος προασπίζεται το δημόσιο συμφέρον για τη νοσηλευτική φροντίδα που αυτοί παρέχουν; Ποιος καθορίζει τις προϋποθέσεις χορήγησης άδειας άσκησης επαγγέλματος Βοηθού Νοσηλευτή στη χώρα μας και ποιος ασκεί πειθαρχική δικαιοδοσία; Τα ερωτήματα αυτά είχαν τεθεί από πολύ νωρίς, το 1997, που έγιναν οι πρώτες συζητήσεις στην επιτροπή του ΥΥΚΑ και μάλιστα υπήρξαν και διατυπωμένες απόψεις που έλεγαν ότι στην ΕΝΕ έπρεπε να συμπεριληφθούν και οι Βοηθοί Νοσηλευτών. Η συμβιβαστική λύση που είχε βρεθεί μιας και επρόκειτο για ένα νέο ξεκίνημα και υπήρχαν επιφυλάξεις ήταν η προσθήκη μιας παραγράφου στους σκοπούς που έλεγε « η διεύρυνση των μελών έτσι ώστε να καλύπτει όλο το εύρος της Νοσηλευτικής άσκησης». Βεβαίως η συγκεκριμένη παράγραφος τελικά δεν συμπεριελήφθη στο νόμο που ψηφίστηκε.
    Όμως ας δούμε τι γίνεται και στο εξωτερικό. Στην Αμερική, τον Καναδά και την Αυστραλία οι αντίστοιχοι βοηθοί Νοσηλευτών που υπάρχουν με διάφορους τίτλους συμπεριλαμβάνονται στα αντίστοιχα ρυθμιστικά όργανα. Στην Αγγλία το τελευταίο διάστημα γίνεται μεγάλη συζήτηση και υπάρχει η άποψη οι βοηθοί να μπουν στο NMC (Nursing & Midwifery Council). Ενδεικτική παραπομπή της συζήτησης που γίνεται στο: http://www.nursingtimes.net/nursing-practice/clinical-specialisms/management/nmc-considers-opening-register-to-healthcare-assistants/5022978.article .
    Εφόσον ο κύριος ρόλος ενός ρυθμιστικού φορέα είναι η προστασία του δημόσιου συμφέροντος κι όχι η εκπροσώπηση ενός επαγγελματικού κλάδου θεωρούμε πως η κοινωνία πρέπει να προστατεύεται από όλους τους επαγγελματίες που ασκούν έστω και μέρος της νοσηλευτικής. Υπό αυτό το πρίσμα θεωρούμε αυτονόητη την ενσωμάτωση και των βοηθών Νοσηλευτών στο ρυθμιστικό φορέα. Ταυτόχρονα εάν ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας τους διακριτούς ρόλους του ρυθμιστικού φορέα από το επιστημονικό/επαγγελματικό φορέα του κάθε επαγγέλματος, ο οποίος εκπροσωπεί και το επάγγελμα, και το συνδυάσουμε με την πρότασή μας για την κοινή εκπαίδευση στο Τμήμα Νοσηλευτικών Σπουδών θα καταλήξουμε στην κεντρική μας πρόταση για τον ρυθμιστικό φορέα του νοσηλευτικού χώρου: Δημιουργία ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ & ΜΑΙΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΝΠΔΔ) στο οποίο συμπεριλαμβάνονται ΟΛΟΙ οι επαγγελματίες του χώρου:
    1. Νοσηλευτές
    2. Μαίες/μαιευτές
    3. Νοσηλευτές κοινότητας
    4. Βοηθοί Νοσηλευτές
    Το ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ & ΜΑΙΕΥΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ θα αποτελεί το ρυθμιστικό όργανο ενώ ταυτόχρονα θα υπάρχουν και τα αντίστοιχα επιστημονικά/επαγγελματικά όργανα που θα εκπροσωπούν τα συγκεκριμένα επαγγέλματα. Προτείνεται λοιπόν η δημιουργία του Νοσηλευτικού & Μαιευτικού Συμβουλίου με ενσωμάτωση της ΕΝΕ, ο σύλλογος Επιστημόνων Μαιών μετατρέπεται σε επιστημονικό/επαγγελματικό σωματείο, το ΝΠΔΔ των Επισκεπτών Υγείας δεν προχωράει και διατηρείται ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επισκεπτών Υγείας. Με την ενοποίηση αυτή πιστεύουμε πως εξυπηρετείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το δημόσιο συμφέρον ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνονται στην ελληνική νομοθεσία οι σύγχρονες διεθνείς τάσεις γύρω από το θέμα.
    Η εμπειρία των 7 τελευταίων χρόνων από τη λειτουργία και τις διαδικασίες της ΕΝΕ μας έχουν διδάξει αρκετά ώστε να μπορούμε πλέον να προτείνουμε συγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένου φορέα. Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες αρχές που πρέπει να ακολουθηθούν:
    1. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη δημοκρατική έκφραση των μελών και στις εκλογικές διαδικασίες
    2. Πρέπει να υπάρξει διάρθρωση σε σχέση με τις διοικητικές περιφέρειες της χώρας
    3. Πρέπει να υπάρξει αντιπροσώπευση όλων των επαγγελματικών ομάδων στα όργανα
    4. Πρέπει να υπάρξει αντιπροσώπευση και της κοινωνίας στο κεντρικό ΔΣ
    5. Πρέπει να αλλάξει η σύνθεση της Γενικής Συνέλευσης του κεντρικού ΔΣ
    Για το τελικό σχέδιο νόμου προτείνεται να δημιουργηθεί μια επιτροπή με πρωτοβουλία του ΕΣΑΝ που θα περιλαμβάνει μέλη από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και η οποία εντός 6 μηνών να παραδώσει το σχέδιο στην πολιτική ηγεσία.
    Τελειώνοντας την αναφορά μας στο Νοσηλευτικό & Μαιευτικό Συμβούλιο καταθέτουμε μερικές συγκεκριμένες προτάσεις σε σχέση με τα αναφερόμενα προαπαιτούμενα:
    1. Το κεντρικό ΔΣ είναι 15μελές και περιλαμβάνει 2 εκπροσώπους κοινωνικών φορέων ή οργανώσεων ασθενών που διορίζονται από το ΥΥΚΑ
    2. Τα 13 μέλη του κεντρικού ΔΣ εκλέγονται με καθολική πανελλαδική ψηφοφορία
    3. Από τα 13 μέλη: 6 είναι Νοσηλευτές, 3 είναι Μαίες/Μαιευτές, 3 είναι Νοσηλευτές της Κοινότητας (Επισκέπτες Υγείας) κι 1 είναι Βοηθός Νοσηλευτή.
    4. Το κάθε μέλος ψηφίζει μόνο για εκπρόσωπο της ιδιότητάς του (ο νοσηλευτής μόνο νοσηλευτή, η μαία μόνο μαία κοκ)
    5. Η συνδρομή των βοηθών Νοσηλευτών είναι χαμηλότερη από τους υπόλοιπους για τους οποίους είναι κοινή.
    6. Τα Περιφερειακά συμβούλια είναι 5μελή- 7μελή-9μελή-11μελή ανάλογα με τον αριθμό των μελών. Η σύνθεσή τους αναλυτικά προτείνεται να είναι:
    1. 5μελή: 2 Νοσηλευτές – 1 Μαία – 1 Νοσηλευτής Κοινότητας – 1 Βοηθός Νοσηλευτή
    2. 7μελή: 3 Νοσηλευτές – 2 Μαίες – 1 Νοσηλευτής Κοινότητας – 1 Βοηθός Νοσηλευτή
    3. 9μελή: 4 Νοσηλευτές – 2 Μαίες – 2 Νοσηλευτές Κοινότητας – 1 Βοηθός Νοσηλευτή
    4. 11μελή: 5 Νοσηλευτές – 3 Μαίες – 2 Νοσηλευτές Κοινότητας – 1 Βοηθός Νοσηλευτή
    7. Τη Γενική Συνέλευση του κεντρικού ΔΣ αποτελούν τα μέλη όλων των Περιφερειακών Συμβουλίων.
    8. Η σταυροδοσία σε οποιαδήποτε ψηφοφορία δεν ξεπερνά τους 3 σταυρούς. Στις περιπτώσεις που τα προς εκλογή άτομα ανά ιδιότητα είναι λιγότερα των 3 τότε μπαίνουν αντίστοιχοι σταυροί (1 ή 2)
    9. Ισχύει η απλή αναλογική
    10. Στο κεντρικό ΔΣ δημιουργούνται 3 γνωμοδοτικές υποεπιτροπές που αποτελούνται ανά ιδιότητα από τα εκλεγμένα άτομα συν αριθμό ατόμων αντίστοιχης ιδιότητας και υψηλού κύρους που διορίζονται από τον ΥΥΚΑ μετά από εισήγηση της ΔΝΥ-ΥΥΚΑ και του ΕΣΑΝ. Ο εκλεγμένος βοηθός Νοσηλευτή συμπεριλαμβάνεται στην νοσηλευτική υποεπιτροπή. Άρα οι υποεπιτροπές που δημιουργούνται είναι:
    1. Νοσηλευτική (11 μέλη): 6 εκλεγμένοι νοσηλευτές+1 εκλεγμένος βοηθός νοσηλευτή + 4 διορισμένοι από το ΥΥΚΑ μετά από εισήγηση ΔΝΥ-ΥΥΚΑ & ΕΣΑΝ
    2. Μαιευτική (5 μέλη): 3 εκλεγμένες Μαίες/Νοσηλευτές + 2 διορισμένοι από το ΥΥΚΑ μετά από εισήγηση ΔΝΥ-ΥΥΚΑ & ΕΣΑΝ
    3. Νοσηλευτών Κοινότητας (5 μέλη) : 3 εκλεγμένοι Νοσηλευτές Κοινότητας + 2 διορισμένοι από το ΥΥΚΑ μετά από εισήγηση ΔΝΥ-ΥΥΚΑ & ΕΣΑΝ
    Το προτεινόμενο μοντέλο ρυθμιστικού φορέα για τον ευρύτερο νοσηλευτικό χώρο πιστεύουμε πως είναι εύκολα και άμεσα υλοποιήσιμο, θα βοηθήσει να υπερβούμε προβλήματα και αντιπαλότητες που βιώνουμε καθημερινά και κυρίως θα εξυπηρετεί στο μέγιστο βαθμό το δημόσιο συμφέρον. Για την υλοποίησή του χρειάζεται απλά η πολιτική βούληση, η διάθεση συνεργασίας ανάμεσα στα εμπλεκόμενα επαγγέλματα και η σύσταση μιας επιτροπής που σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα θα παρουσιάσει το σχέδιο νόμου. Αυτή τη φορά και με δεδομένη την πολιτική βούληση πιστεύουμε πως μια γενική περιγραφή και διατύπωση σε νόμο είναι αρκετή και όλα τα υπόλοιπα να ακολουθήσουν σε εντός εξαμήνου με προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις καθώς έχει αποδειχθεί πως προβλήματα που σίγουρα θα συναντήσουμε στην πορεία υλοποίησης είναι πιο απλό να λυθούν εάν δεν αφορούν αναφορές σε νόμους.

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 28th Μάρτιος 2017, 2:44 am